| Kaikki |
| Paikallisen opetussuunnitelman merkitys ja laadinta |
| Perusopetus yleissivistyksen perustana |
| Perusopetuksen tehtävä ja yleiset tavoitteet |
| Yhtenäisen perusopetuksen toimintakulttuuri |
| Oppimista ja hyvinvointia edistävä koulutyön järjestäminen |
| Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa |
| Oppimisen ja koulunkäynnin tuki |
| Oppilashuolto |
| Äidinkielen ja kirjallisuuden eri oppimäärien ja toisen kotimaisen kielen opiskelu |
| Kieleen ja kulttuuriin liittyviä erityiskysymyksiä |
| Kaksikielinen opetus |
| Erityiseen maailmankatsomukseen tai kasvatusopilliseen järjestelmään perustuva perusopetus |
| Valinnaisuus perusopetuksessa |
| Liitteet |
| Vuosiluokkakokonaisuudet |
| Oppiaineet |
| Opiskeluhuolto |
| Paikallisen opetussuunnitelman merkitys ja laadinta |
| Perusopetus yleissivistyksen perustana |
| Perusopetuksen tehtävä ja yleiset tavoitteet |
| Yhtenäisen perusopetuksen toimintakulttuuri |
| Oppimista ja hyvinvointia edistävä koulutyön järjestäminen |
| Oppilaan oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa |
| Oppimisen ja koulunkäynnin tuki |
| Opiskeluhuolto |
| Äidinkielen ja kirjallisuuden eri oppimäärien ja toisen kotimaisen kielen opiskelu |
| Kieleen ja kulttuuriin liittyviä erityiskysymyksiä |
| Kaksikielinen opetus |
| Erityiseen maailmankatsomukseen tai kasvatusopilliseen järjestelmään perustuva perusopetus |
| Valinnaisuus perusopetuksessa |
| Liitteet |
| Äidinkielen ja kirjallisuuden, toisen kotimaisen kielen ja vieraiden kielten opiskelun mahdollisuudet |