Hämeenlinna:
Käyttäytymisen arvioinnin tekee aina oppilasta opettanut opettaja, tai jos opettajia on useita, opettajat yhdessä. Opettaja avaa käyttäytymisen arvioinnin tavoitteet ja arviointikriteerit oppilaille ja niihin palataan useaan kertaan lukuvuoden aikana.
Käyttäytymisen tavoitteet ja kriteerit: kohtelias kielenkäyttö ja muiden huomioon ottaminen
![]()
Käyttäytymisen tavoitteet ja kriteerit: yhteisten sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen
Käyttäytymisen tavoitteet ja kriteerit: yhteisten sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen
4 hylätty:
Jos oppilaalla on päätös, opiskelusta tavoitekokonaisuuksittain, hän suorittaa erillistä tutkintoa (esim. kotiopetus), eikä käyttäytymistä voida arvioida, jätetään todistukseen käyttäytymisen arviointi tyhjäksi.
Vuosiluokilla 1-2 käyttäytymisen arviointi on sanallista. Arviointiasteikko on erinomainen, hyvä, tyydyttävä, välttävä, hylätty. Tavoitteiden saavuttaminen erinomaisesti tarkoittaa taulukon arvosanoja 9 ja 10. Tavoitteiden saavuttaminen välttävästi tarkoittaa taulukon arvosanoja 5 ja 6. Jos oppilas ei ole saavuttanut tavoitteita, on arvosana hylätty (ks. kriteerit yllä).
Hämeenlinna:
Käyttäytymisen arvioinnin tekee aina oppilasta opettanut opettaja, tai jos opettajia on useita, opettajat yhdessä. Opettaja avaa käyttäytymisen arvioinnin tavoitteet ja arviointikriteerit oppilaille ja niihin palataan useaan kertaan lukuvuoden aikana.
Käyttäytymisen tavoitteet ja kriteerit: kohtelias kielenkäyttö ja muiden huomioon ottaminen
![]()
Käyttäytymisen tavoitteet ja kriteerit: yhteisten sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen
Käyttäytymisen tavoitteet ja kriteerit: yhteisten sääntöjen ja ohjeiden noudattaminen
4 hylätty:
Jos oppilaalla on päätös, opiskelusta tavoitekokonaisuuksittain, hän suorittaa erillistä tutkintoa (esim. kotiopetus), eikä käyttäytymistä voida arvioida, jätetään todistukseen käyttäytymisen arviointi tyhjäksi.
Vuosiluokilla 1-2 käyttäytymisen arviointi on sanallista. Arviointiasteikko on erinomainen, hyvä, tyydyttävä, välttävä, hylätty. Tavoitteiden saavuttaminen erinomaisesti tarkoittaa taulukon arvosanoja 9 ja 10. Tavoitteiden saavuttaminen välttävästi tarkoittaa taulukon arvosanoja 5 ja 6. Jos oppilas ei ole saavuttanut tavoitteita, on arvosana hylätty (ks. kriteerit yllä).