2.2 Lukuvuoden 2026-2027 tavoitteet, teemat ja toimenpiteet
Ajatusmalli "Mun koulusta" ja "Mun pitäjästä" on vahva. Haluamme, että oppilaat ovat ylpeitä koulustamme ja pitäjästämme. Tämä ajatusmallin vahvistaminen on keskeisiä tavoitteitamme ensimmäisestä luokasta yhdeksänteen luokkaan.
Lukuvuoden 2025-2026 pelikirjassamme korostamme seuraavia kokonaisuuksia:
Alakoulu
Lukeminen ja kirjoittamisen polku -.työn saattaminen loppuun.
- Yhteiset vaatimukset/käytänteet/kirjojen lukeminen jne. 1-2,3-4 ja 5-6.
- Lukudiplomien määrän vahvistaminen varsinkin kuudetta luokkaa kohden.
Eriyttäminen
- Ryhmäkohtainen tuki.
- Oppimisen edellytyksiä tukevat opetusjärjestelyt. Pedagogisten tukitoimientsekkauslistan käytäntöön vieminen.
Yhteisöllisyys ja Hyvinvoinnin vuosikello
Yläkoulu
Lukeminen ja kirjoittamisen polku -.työn saattaminen loppuun.
- Kielipolun yhteistyö yli ainerajojen
- Äidinkielen lisääminen yliainerajojen. 10%.
Eriyttäminen
- Ryhmäkohtainen tuki.
- Oppimisen edellytyksiä tukevat opetusjärjestelyt. Pedagogisten tukitoimientsekkauslistan käytäntöön vieminen.
Yhteisöllisyys ja Hyvinvoinnin vuosikello