Hae

2.3 Hankkeet ja erillisrahoituksen käyttö

Hämeenlinna
Ei kuntakohtaista sisältöä

Perusopetuksen strategisia tavoitteita edistetään seuraavien kehittämishankkeiden avulla:

 

 

Koulu
Ei lisäyksiä

Erillisrahoituksen käyttö

Konnarin koululla on käytössään OKM:n osoitettamaa erillisrahoitusta lukuvuodelle 2025-2026 (ns. opetuksellinen tasa-arvoraha). Kyseessä on OKM:n erillisrahoitus esi- ja perusopetuksen tasa-arvoa edistäviin toimenpiteisiin, erityisopetuksen laadun kehittämiseen ja siihen liittyvään koulunkäyntiavustajien palkkaamiseen ja opetusryhmäkokojen pienentämiseen. 

Koululle osoitettua erityisrahoitusta käytetään Konnarin koululla samanaikaisopetukseen ja opetusryhmien jakamiseen - tätä tarkoitusta varten erillisrahoituksella on kouluun palkattu resurssiopettaja (päätoiminen tuntiopettaja) lukuvuodelle 2025-2026; resurssiopettaja työskentelee samanaikaisopetuksessa luokanopettajien tukena sekä osaltaan mahdollistaa myös opetusryhmien tarkoituksenmukaisen jakamisen. Lisäksi rahoitusta käytetään ohjaajaresurssin tilapäiseen lisäämiseen ilmenneiden tarpeiden mukaan.

 

 

Harrastus- ja kerhohankkeet Konnarin koulun arjessa

Harrastamisen Suomen malli: Harrastus Ihan Lähellä, maksuttoman harrastamisen lisääminen osana koulupäivää​ (yksi harrastusryhmä Konnarilla lukuvuodelle 2024-2025)

Kerhohanke: Maksuttoman harrastamisen lisääminen osana koulupäivää

 

Tutor- ja oppilasagenttitoiminta - osaamisen ja osallisuuden vahvistaminen

  • Hyödynnämme kaupungin yhteistä tutoropettajatoimintaa (pedagoginen kehittäminen ja tuki)
  • Oppilasagentti-toiminnassa tavoitteena osallistaa oppilaita digiasioissa koulun arjessa ja myös saada heidän osaamistaan jaetuksi muille. Oppilasagentit auttavat ja opastavat digiasioissa koulumme oppilaita ja opettajia. Toiminnassa hyödynnetään toisilta oppimista, vahvistetaan sosiaalista ja pedagogista näkökulmaa ja tarjotaan erilainen keino opettajan roolin muutokselle.