Opetussuunnitelman perusteet 2014
Opetussuunnitelman perusteet 2014
Arviointi
Yhteisestä kasvatuksellisesta linjasta on keskusteltu opettajien kokouksissa lukuvuoden aikana. Työskentelypaikkojen käytänteistä on sovittu yhteisesti. 3.-4. -luokkien yhteisöllisessä ohr:ssä käsiteltiin työrauha-asioita ja mietittiin luokkiin sopivia keinoja.
Oppilaiden osallisuuden vahvistaminen vastuutehtävin mm. verso-toiminta, välkkärit, aula-apulaiset, kummiluokkatoiminta
Arviointi: Kaikki yllämainitut ovat olleet käytössä. Lisäksi oppilaskunnan hallitus on toiminut aktiivisesti.
Vuorovaikutuksen harjoitteleminen ja lisääminen
-puhepiirit, paripiirit, kuuntelemisharjoitukset
Tunnetaitojen harjoittelua
-tunnemittari, tunteiden tunnistaminen ja nimeäminen, empatiataidot
Arviointi: Kukin opettaja on toteuttanut näitä luokassaan harkitsemallaan tavalla. Hyviä käytäntöjä on vinkattu toisille. Empatian supersankari- tunteja on pidetty 1.-2. -luokille. 2. ja 3.- luokille on pidetty Maltti ja Sinni ryhmää. 4. -luokille on pidetty Friends -tunteja.
Arviointi: Tvt-opettajat ovat osallistuneet kaupungin tvt-koulutuksiin mahdollisuuksien mukaan. Oppilasagenttitoiminta pyörinyt mallikkaasti. Joitakin osaamismerkkejä suoritettu, mutta ei kuitenkaan vielä järjestäytynyttä koko koulun tapaa niiden suorittamiseen. Sähköisiä oppimisympäristöjä hyödynnetään ikätasoisesti. Kaupungin Tutor-opettaja vieraillut koko lukuvuoden kerran kuukaudessa. Hän on opastanut sähköisiin oppimisympäristöihin, ohjelmointiin ja dronen lennättämiseen. iPadit käytössä luokka-asteilla 4.-6. ja niitä hyödynnetään opinnoissa hyvin.