Hae

2.1 Koulun pitkän aikavälin kehittämistavoitteet ajalle 2024-2025

Hämeenlinna
Ei kuntakohtaista sisältöä

Pitkän aikavälin tavoitteet

Lukutaito

Englanninkielinen opetus

Ruotsinkielinen kielikylpy

Kestävyysosaaminen

Painotukset

Lumakeskuksen kehittäminen

Koulu
Ei lisäyksiä

Koulun pitkän aikavälin kehittämistavoitteet ajalle 2024-2027

Koulumme aloitettua toimintansa 2012 kehittämisfokuksemme oli itseohjautuvan ja vahvan, luottamusjohtamiseen perustuvan yhteisön luominen. 

Tiimijohtamisesta on tullut koulussamme toimiva ja arjen toiminnan kannalta välttämätön malli. Tiiminvetäjät muodostavat rehtorien kanssa johto- ja kehittämiryhmän, joka tapaa säännöllisesti.

Neljällä tiiminvetäjällä on lisäksi oma kehittämistehtävänsä kullekin lukuvuodelle. 

Koulumme tavoitteena on olla koulu kaikille ja pyrimme jatkuvasti kehittämään kouluamme niin, että sen toimintakulttuuri tukee kaikenlaisten oppilaiden hyvää koulupäivää. Inkluusio, integraatio ja osallistaminen ovat meille tärkeitä arvoja. Koulussamme on kehitetty ja kehitetään edelleen muun muassa seuraavia toimintamalleja:

  • Yhteisopettajuus
    • Koulumme B ja H -luokat muodostavat pääsääntöisesti yleisopetuksen ja kymmenen oppilaan pienryhmän yhteisopettajuusluokkia. 
  • Tiimirakenne
    • Koulumme toiminnan perusrakenne pohjaa vahvasti aktiivisesti toimiviin tiimeihin. Meillä toimii luokkatasotiimit 1.-6.-luokilla, erityisopetuksen tiimit, kielitiimi ja ohjaajien tiimit.
    • Tiimien tarkoituksena on sujuvoittaa koulun arkea, lisätä yhteistyön muotoja ja mahdollisuuksia sekä kehittää koulua kokonaisuutena yhdessä koulun johdon kanssa.
  • Urheilijan polku ja sen edelleen kehittäminen 
    • torstai-aamuisin tarjoamme Seminaarin koulun tosissaan omaa urheilulajiaan harrastaville 5.-6. luokkien urheilijan aluille mahdollisuuden harjoitella lajiaan.