2.2 Lukuvuoden 2025-2026 tavoitteet, teemat ja toimenpiteet
YKKÖSTIIMI (Tiiminvetäjä Outi Pohjanvirta)
1lk-tiimi
1lk-tiimiin kuuluvat:
Tiimin tavoitteet ja toimintatavat:
Ideoiden jakaminen
-
Yhteinen Teams-kansio, johon materiaalia jaetaan.
Oppilaiden ryhmäytyminen ja hyvät koululais- ja kaveritaidot
-
Koululaisen taitoja harjoitellaan konkreettisesti joka päivä. Nostetaan vaatimustasoa pikkuhiljaa.
-
Työskentelemme paljon ryhmissä sekä pareittain.
-
Tilanteet keskustellaan oppilaiden kanssa ja pidetään huoli, että kaikki pääsevät mukaan leikkeihin (kaverivälkät).
Keskitymme lukemiseen, kirjoittamiseen ja matematiikkaan.
-
Erilaiset toimintatavat, toiminnallisuus ja pistetyöskentely. Päivittäiset lukuläksyt. Monipuoliset kirjoittamistehtävät.
KAKKOSTIIMI (Tiiminvetäjä Rinja Lundberg)
2.lk-tiimi
2.lk-tiimiin kuuluvat lukuvuonna 2025–2026: Outi Salovaara, Tanja Määttä, Päivi Suontausta, Merja Olkinuora, Oliver Painilainen, Kati Forsström, Marika Toppari, Ilona Jogi. Tiiminvetäjänä Rinja Lundberg.
Tiimin tavoitteet ja toimintatavat:
Alkuopetuksessa perustaitoja harjoitellaan monipuolisissa oppimisympäristöissä liikkuen ja retkeillen lähiympäristössä.
Ideoiden jakaminen
- Yhteinen Teams-kansio, johon materiaalia jaetaan.
Oppilaiden ryhmäytyminen ja hyvät koululais- ja kaveritaidot
- Oppilaita ohjataan enemmissä määrin omatoimisuuteen, kotitehtävistä ja työskentelyvälineistä huolehtiminen. Ylläpidetään vaatimustasoa, ja tähdätään kolmannen luokan nivelvaiheeseen.
- Harjoitellaan kokeisiin lukemista ja vastaamista
- Yhteiset palkkitunnit.
- Työskentelemme paljon ryhmissä sekä pareittain.
- Tilanteet keskustellaan oppilaiden kanssa ja pidetään huoli, että kaikki pääsevät mukaan leikkeihin.
Keskitymme lukemiseen, kirjoittamiseen ja matematiikkaan.
- Erilaiset toimintatavat, toiminnallisuus ja pistetyöskentely. Päivittäiset lukuläksyt. Monipuoliset kirjoittamistehtävät.
- Tavoitteena on hyvä ja riittävä luku- ja kirjoitustaito. Painotamme myös vihkotyöskentelyä.
- Matematiikassa painotamme vahvoja perustaitoja ja vahvistetaan laskustrategioita.
-Monipuoliset toimintatavat, matikkalaatikon välineet käytössä
2.LK MONIALAINEN OPPIMISKOKONAISUUS
Monialainen oppimiskokonaisuus: Avaruus (2. luokka)
Avaruus-teema tarjoaa innostavan ja laaja-alaisen oppimiskokonaisuuden, jossa oppilaat tutustuvat avaruuden ilmiöihin monipuolisesti eri oppiaineiden kautta. Oppiminen tapahtuu ilmiöpohjaisesti, yhdistäen tiedollisia, taidollisia ja elämyksellisiä työskentelytapoja. Tehdään teemaan liittyviä luovia projekteja, kuten planeettamalleja, raketteja ja avaruusaiheisia kuvia eri tekniikoilla. Käsitöissä rakennetaan avaruusteemaisia esineitä tai hahmoja.
Avaruusviikot:
Useamman viikon kokonaisuus, jonka aikana eri oppiaineet painottuvat avaruusteemaan. Oppilaat tekevät omia projekteja ja oppimistehtäviä, joita voidaan esitellä muille.
Vierailu Hämeenlinnan tähtitornille:
Opintokäynti tähtitieteelliseen kohteeseen syventää oppilaiden ymmärrystä avaruudesta ja tähtien havainnoinnista. Elämyksellinen ja toiminnallinen kokemus vahvistaa oppimista.
KOLMOSTIIMI (Tiiminvetäjä Tuukka Mutta)
Tiimin jäsenet: Maaria Kaaja, Tuukka Mutta, Katri Vihtilä, Reetta Heinonen, Elisa Aro-Koivisto, Sanna Oksa, Janika Mäkelä ja Veera Vänttinen
Kolmosten tavoitteena lukuvuonna 2025-2026 on kaveritaitojen tukeminen ja ryhmäyttäminen. Myös minäpystyvyyden ja omien vahvuuksien tunnistaminen ovat lukuvuoden tavoitteitamme. Lisäksi tavoitteenamme on lisätä oppilaiden vastuunottoa omasta koulutyöstään ja ohjata oppilaita itsenäiseen koulunkäyntiin.
Lukutaidon kehittäminen on kolmasluokkalaisille tärkeää. Edistämme lukutaitoa luokissa monipuolisesti erilaisin keinoin; lukudiplomit, lukutunnit, kirjastokäynnit, kirjavinkkaus, valinnaistunnit (lukutaito), monipuolinen tarjolla oleva lukumateriaali, lukuhaasteet ynnä muut vastaavat keinot. Myös kotien sitouttaminen lukutaidon vahvistamiseen on tärkeää. Kielitietoisuus korostuu monikulttuurisessa koulussamme päivittäin ja se on kouluarjessa kaikessa läsnä: puhuttu kieli, ilmeet, eleet, oppikirjat, oppimateriaali, kuvat, musiikki, taide ja niin edespäin.
Osallistumme eri sidosryhmien tarjoamiin koulun ulkopuolisiin näytöksiin, näyttelyihin ja kulttuuritapahtumiin. Teemme luokittain retkiä lähiympäristön kulttuurikohteisiin, museoihin ja lähiliikuntapaikoille. Hyödynnämme monipuolisesti Seminaarin koulun keskeistä sijaintia, joka on lähellä monia mielenkiintoisia kohteita. Kolmoset osallistuvat Kulttuuripolun kuoroprojektiin.
Tiimin jäsenet sitoutuvat yhteistyöhön, ideoiden ja materiaalien jakamiseen Teamsin sekä muiden sähköisten alustojen kautta. Kolmostiimin tiedotus tapahtuu Wilman ja WA-ryhmän kautta.
<u>4.lk:n tiimi</u>
4. lk:n tiimiin kuuluu Anne-Maria Jokiniemi, Marita Heikkinen, Anna Pirhonen, Ira Hänninen, Johanna Metsäpuu, Paula Aalto, ohjaajat Riina Lamminpää ja Annukka Miettinen.
Luokkatasona toteutamme yhteistyötä tiimin sisällä sekä muiden luokkien kanssa. Uskontotunnit ovat palkitetut ja oppilaille on luotu kiertosysteemi, jossa jokainen opettaja vuorollaan opettaa kaikkia luokkatasomme ev.lut uskonnossa opiskelevia. 3.-4.h-luokka toteuttaa yhteisopettajuutta 4b-luokan kanssa. Myös valmo-luokilta integroidaan luokkiimme oppilaita tilanteen ja tarpeen mukaan.
Toiminnassamme pohdimme yhdessä tuenmuotoja ja ratkaisemme ongelmia oppilaan parasta ajatellen tiimikokouksissamme ja kouluarjen lomassa.
Toimintaamme kuuluu tiivis yhteistyö hyvässä, kaikki huomioivassa hengessä. Jaamme ideoita, autamme toisiamme: “Yhdessä olemme vahvempia!” Ideoita jaetaan yhteisissä kokouksissa, yhteisessä wa-ryhmässä ja wilmassa. Wa-viesteillä työasioissa pyritään noudattamaan “virkamiestyöaikaa”. Tiimiläiset ovat sitoutuneet lukemaan joken muistiot, jotka kyllä käydään yhteisissä tiimikokouksissa myös läpi. Jokaisesta kokouksesta tehdään luokkatason teamsiin muistio.
<u>4.lk:n tiimin tavoitteet ja toteutus</u>
Luontokokonaisuus
Seminaarin koulussa toteutetaan luontokasvatusta vuosikellonomaisesti luonto-opetuksena, luontoretkillä lähimaastossa, “Takaisin luontoon”-ajatuksella. Käytössä mm. koulun trangiat. Keskeisiä teemoja ovat mm. ihmisen vastuu luonnosta, ekosysteemit, luonnon monimuotoisuus ja ilmastonmuutos ja omat vaikutusmahdollisuudet siihen. Tiimi sitoutuu noudattamaan Seminaarin koulun luontokokonaisuuden suunnitelmaa. Toteutus tehdään pedagogisella vapaudella oman luokan sekä yhdessä koko luokkatason kanssa.
Vastuullisuus, yhteisön jäsenenä toimiminen, toimiva arki
Ohjaamme, opetamme, kannustamme ja vaadimme oppilailta vastuullisuutta omasta käytöksestä, koulutarvikkeista huolehtimisesta ja koulutehtävien tekemisestä huolella. Erityispaino iPadien huolehtimisessa ja oikeanlaisessa käytössä. Näitä tavoitteita harjoitamme päivittäin eri tilanteissa.
IPadien käyttö
Huolehdimme, että luokkatasomme oppilaat saavat hyvät tvt-taidot. Sitoudumme suorittamaan osaamismerkit airossa. Tiimiläiset päivittävät ja kehittävät omia tvt-taitojaan palvelemaan opetusta. IPadit kulkevat opetuksen rinnalla joustavasti unohtamatta kuitenkaan vihkotyötä ja muita perinteisempiä työskentelytapoja. Ohjaamme oppilaita ymmärtämään, että iPad on koulutyöskentelyssä ennen kaikkea työväline. Otamme käyttöön iPadeja käyttäen sähköisiä opiskelumateriaaleja ja oppimisalustoja.
Monialainen oppimiskokonaisuus
Toteutamme kokonaisuuden yhteistyössä koko luokkatason kanssa. Aihekokonaisuus on Pohjoismaat. Toteutamme kokonaisuuden tiiviinä jaksona, jossa jokainen opettaja opettaa yhden osa-alueen kaikille luokkatason luokille. Toteutusajankohta tammikuu –26.
VITOSTIIMI (Tiiminvetäjä Vili Kaarento)
4. PEDAGOGISET JÄRJESTELYT JA LAAJA-ALAISEN OSAAMISEN TOTEUTTAMINEN
Tiimin jäsenet:
Vili Kaarento, Mira Lippo, Noora Paappanen, Anna-Leena Piilma, Noora Savolainen ja Pinja Sikström
Teemme yhteistyötä luokkatason luokkien kesken sekä kummiluokkien kanssa. Viidennellä luokalla tutustumme myös robotiikkaan, ohjelmointiin, sekä 3D -suunnitteluun mahdollisuuksien mukaan. Viidennellä luokalla toteutetaan valtakunnalliset MOVE -testit.
Valinnaisten aikana, ja muutenkin, toteutamme oppiainerajat ylittävää opetusta.
Viidennen vuosiluokan tavoitteet tälle lukuvuodelle:
Kirjoitus- ja lukutaidon vahvistaminen: Viidennellä luokalla painottuu erityisesti kirjoitustaidon kehittäminen ja lukutaidon vahvistaminen. Samanaikaisopetuksen hyödyntäminen viidensien luokkien palkkitunneilla mahdollistaa oppilaiden monipuolisen tukemisen.
Opiskelutaitojen vahvistaminen: Oppilaiden opiskelutaitojen vahvistaminen sekä vastuullisuuden vahvistaminen kohti yläkoulua; organisointitaidot, muistiinpanojen teko, kotitehtävistä ja koulunkäynnistä itsenäisesti huolehtiminen.
Monialainen oppimiskokonaisuus: Eurooppa
Kuluvan lukuvuoden teemana on Eurooppa, Euroopan maantieto, sekä kulttuurit ja historia. Näitä käymme läpi eri oppiaineiden sisällä, kuten valinnaisissa, ympäristöopissa, historiassa, matematiikassa ja liikunnassa.
KUTOSTIIMI (Tiiminvetäjä Pekka Vuorenmaa)
KUUDENNEN VUOSILUOKAN TAVOITTEET
Teemme yhteistyötä luokkatason luokkien kesken sekä kummiluokkien kanssa. Lukujärjestyksessä katsomusaineen oppitunti ja torstain äikän sekä matikan tunnit on palkitettu. Kuudennella luokalla tutustutaan myös 3D-tulostamiseen sekä robotiikkaan.
Lukuvuoden aikana toteutetaan oppiainerajat ylittävää opetusta ja keväällä vierailemme yrityskylässä, jonka ympärille kokoamme oppimiskokonaisuuden. Tähän sisältyy arjentaitoja; taloustaitoja, matematiikkaa, ympäristöoppia ja yrittäjyyttä.
Lisäksi osa luokista käy lukuvuoden aikana leirikoulussa, ensimmäinen on jo 10-12.9 Pajulahdessa.
Luokat tekevät myös päiväretkiä kevään aikana.
Kuudennen vuosiluokan tavoitteet tälle lukuvuodelle:
6.luokan tärkeänä tavoitteena on kirjoitus- ja lukutaidon sekä vihkotyöskentelyn vahvistaminen. Oppilaat työskentelevät monipuolisesti tekstinymmärtämisen ja kirjoittamistaitojensa parissa. Tavoitteena on vahvistaa oppilaiden oikeinkirjoitustaitoa sekä työstää tekstin sujuvuutta. Lisäksi toteutamme lukupiiriä ja kirjoitusportfoliota.
Yhtenä olennaisena tavoitteena on oppilaiden opiskelutaitojen ja vastuullisuuden kehittäminen kohti yläkoulua; organisointitaidot, muistiinpanojen teko, kotitehtävistä ja koulunkäynnistä huolehtiminen.
Vastuunkanto ja säännöt: Oppilaat harjoittelevat kunnioittamaan koulun sääntöjä ja osoittavat vastuunkantoa omista teoistaan. Tärkeää on ymmärtää, että omia sääntöjä ei voi asettaa. Tavoitteena on vahvistaa oppilaiden vastuullisuutta, muiden huomiointia ja itsenäisyyttä, sillä he valmistautuvat siirtymään yläkouluun. Tämä sisältää omista teoistaan vastaamisen ja tavoitteiden asettamisen.
Itsenäisten töiden hoitaminen: keskitytään omista koulutöistä huolehtimiseen. Oppilaat saavat mahdollisuuden tehdä projekteja ja esitelmiä itsenäisesti. Harjoitellaan huolehtimaan palautuspäivämääristä, mikä on tärkeä taito valmistautuessa yläkouluun.
OPPILAIDEN ARVIOINTI
Kuudennen luokan arvioinnissa korostuu monipuolisuus sekä jatkuvan arvioinnin periaate. Arviointia toteutetaan summatiivisena sekä formatiivisena arviointia. Arviointi perustuu tavoitteisiin ja tavoitteet avataan oppilaille. Marras-helmikuun aikana käydään arviointikeskustelut. Lukuvuoden aikana keskitytään myös oppilaiden itse- ja vertaisarviointiin. Taito- ja taideaineissa portfoliot toimivat osana arviointia.
LUOKKATASOTIIMIN TAVOITTEET JA ARVIOINTI
Luokkatasotiimimme tavoitteena on kantaa yhdessä vastuuta oppilaista ja tukea toisiamme arjessa. Tiimimme tärkeimpiä arvoja ovat yhdessä tekeminen ja onnistuminen sekä sujuva arki, jossa jokainen viihtyy. Tämä heijastuu myös oppilaisiin. Tavoitteena on ohjata oppilaita itsenäisyyteen ja omista asioista huolehtimiseen. Kuudennen luokan tulisi valmistaa oppilaita yläkoulua varten. Lukuvuoden lopussa pidämme tiimin arviointipalaverin, jossa tarkastelemme tiimimme toimintaa.
H-tiimi
Tiiminvetäjä: Noora Paappanen
Muut tiimin jäsenet: 10-oppilaan erityisluokkien opettajat Katri Vainio, Elisa Aro-Koivisto, Johanna Metsäpuu, Marita Heikkinen, Samuli Kangosjärvi sekä 10-oppilaan erityisluokissa työskentelevät kouluohjaajat
H-luokilla tarkoitetaan 10 oppilaan pienryhmiä. Näillä luokilla opiskelevat oppilaat kuuluvat erityisen tuen piiriin. Joillakin H-luokkien oppilaista on yksilöllistettyjä oppiaineita ja mahdollisesti pidennetty oppivelvollisuus, mutta iso osa oppilaista opiskelee yleisopetuksen tavoitteiden mukaisesti.
Tänä lukuvuonna H-luokista viisi toimii yhteisopettajuusluokkana yleisopetuksen ryhmän kanssa ja yksi luokka toimii omana pienryhmänään. Yhteisopettajuusluokissa yhteistyön laajuus ja muodot vaihtelevat ryhmästä ja sen tuen tarpeista riippuen. Lisäksi H-luokat tekevät yhteistyötä keskenään. H-luokkien oppilaiden valinnaisaineet, laaja-alaiset oppimiskokonaisuudet ja muut opetusjärjestelyt suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä luokkatasotiimien kanssa. H-luokkien oppilaat ovat mukana palkkitunneilla, valinnaisaineissa ja mahdollisuuksien mukaan taito- ja taideaineissa yleisopetuksen ryhmien kanssa. H-luokat ovat mukana yhteisissä tapahtumissa, juhlissa ja retkillä. Edellä mainitut asiat tarkentuvat luokkatasojen toimintakertomuksissa.
Oppilaiden HOJKS-suunnitelma (henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma) tarkistetaan joka syksy lokakuun aikana ja arvioidaan keväällä. Arviointikeskustelut pidetään tammi-maaliskuun aikana.
H-tiimin tavoitteena on kehittää yhteisopettajuutta ja sen moninaisia toteutustapoja. Tavoitteena on kehittää yhtenäisiä käytänteitä luokkastruktuuriin, haastaviin tilanteisiin sekä oppilaiden oppimisen pulmien tukemiseen. Tiimin tavoitteena on myös jakaa erilaista osaamista arjen haasteisiin sekä antaa kollegiaalista tukea haastavien tilanteiden ratkaisemiseen. H-tiimin toimintaa, tavoitteiden toteutumista ja yhteistyön onnistumista arvioidaan lukuvuoden lopussa.
I/M-TIIMI (Tiiminvetäjä Stefan Salokannas)
Tiimin jäsenet I-luokat: Jenni Jokinen, Maria-Leena Hakamäki, Maarit Ryyppö, Astri Painilainen, Jenni Lamminpää. M-luokka: Laura Taipale
I/M- luokat 2025-2026:
Koulussamme toimii seitsemän 6-8 oppilaan pienluokkaa. Luokkiemme oppilaat kuuluvat toistaiseksi erityisen tuen piiriin ja pääsääntöisesti kaikilla on pidennetty oppivelvollisuus. Heillä on myös syksyllä-24 määritellyt yksilölliset tavoitteet eri oppiaineissa. Nämä kaikki on määritelty oppilaan HOJKS-suunnitelmassa (henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma), joka on tehty syksyllä-24 ja tarkistettu keväällä-25. Elokuussa voimaan tullut tuen uudistus asettaa tarkasteluun ainakin joiltain osin myös I- ja M-luokkien oppilaiden tukimuotoja.
I/M- luokkien tavoitteet 2025-2026:
- Tärkeimpänä tavoitteena on tänä lukuvuonna lähteä toteuttamaan elokuussa-25 voimaan astunutta tuen uudistusta. Tämä tulee tapahtumaan portaittain lukuvuoden aikana. Pyrimme olemaan mukana eri tuen muotojen suunnitelussa sekä toimintamallien kehittämisessä omassa koulussamme.
- Haluamme kehittää edelleen toiminnallista oppimista luokissamme.
- Pyrimme yhteistyön lisäämiseen yleisopetuksen luokkien kanssa. Yhteistyö voisi olla esim. osana monialaista kokonaisuutta, kaveriluokkatoimintaa, lukupiirejä eri luokkien väillä tai yhteistoiminnallisia pelitunteja.
I/M- luokkien monialainen oppimiskokonaisuus on Elämisen taito –oppiainekokonaisuus. Tämä sisältää päivittäisten omatoimisuustaitojen harjoittelua, kuten ruokailun ja WC:ssä käyntien, sekä ohjatun vapaan itsenäisen toiminnan ja vuorovaikutustaitojen opettelua.
Erilaiset retket, tutustumiskäynnit lähiympäristön kohteisiin ja osallistuminen koulun yleiseen yhteiseen toimintaan tukevat elämisen taito -oppiainekokonaisuuden sisältöä.
Elämisen taito -oppiainekokonaisuuden tunnit otetaan vaihdellen seuraavista oppiaineista: äidinkieli, matematiikka, englanti, ympäristöoppi, uskonto ja käsityö. Yhteensä oppiainekokonaisuutta on neljä-viisi tuntia/viikko.
*I/M- luokkien oppilaat pyrkivät myös osallistumaan oman vuosiluokkansa yleisopetuksen monialaiseen oppimiskokonaisuuteen mahdollisuuksien mukaan.
I/M -luokissa huomioimme lukutaitotyön lukuvuonna 2025-2026 seuraavasti:
-
Lukutaito on luokissamme yksi päätavoitteista. Lukutaidon oppimisen apuna sekä rikastuttajana käytämme luokissamme myös vaihtoehtoisia kommunikointimenetelmiä.
-
Kieli ei ole ainoastaan sanoja, vaan myös kuvia (kaikki oppilaat eivät opi lukemaan). Rohkaistaan vahvasti näitä oppilaita viestimään, tarinoimaan sekä kertomaan kuulumisiaan kuvin ja sanoin.
-
Havainnollistaminen, konkretisoiminen ja merkityksien avaaminen on luokissamme päivittäin kielen tukena.
-
Lisäämme vierailuja pääkirjastoon sekä kirjastoautolle. Pyrimme löytämään jokaiselle oppilaalle omaa taitotasoa vastaavia, mutta myös haastavia kirjoja, jotka kasvattaisivat oppilaan lukuintoa.
-
Lukutaitotasosta riippumatta koitamme löytää jokaiselle oppilaalle uusia innostavia lukukokemuksia esim. oikeiden lukukoirien vierailut, lukuvierailut muissa luokissa sekä Luppakorva ipad- sovellus.
-
Lisäämme tehostetusti tarinoiden lukemista oppilaille niin luokkien aikuisten(opettajat/ohjaajat) kuin äänikirjojen sekä erilaisten sovellustenkin toimesta.
KIELITIIMI (Tiiminvetäjä Mira Lakkonen)
Kielitiimiin kuuluvat vieraitten kielten opettajat, valmo-opettajat ja ohjaajat sekä suomi toisena kielenä -opettajat ja ohjaaja. Kieli-ihmiset ovat yhteistyössä kaikkien henkilökunnan jäsenten kanssa ja kielitiimi toimii linkkinä kielten ja joken välillä. Kielitiimin sisällä tapaamme yleensä koko tiiminä, mutta tarpeen mukaan kokoonnumme pienempinä ryhminä ja vierailemme muissa tiimeissä. Tavoitteenamme on edistää yhteistyötä vieraiden kielten, suomi toisena kielenä -ryhmän ja valmo-ryhmän kanssa sekä parantaa informaation kulkua joka suuntaan.
Vieraitten kielten opettajat järjestävät vuosittain A2-kielten maistiaiset, A2-kielivalinnat ja infon sekä englannin valtakunnalliset kokeet. He hoitavat myös kielten kirjojen tilauksen melkein koko koululle ja koordinoivat sitä. Viime vuonna Maria Niinikoski apulaisrehtorin kanssa uudistivat A2-kielivalintaa ja sähköistivät sen.
S2-ryhmä koordinoi koulun S2-oppilaiden erillisen S2-opetuksen ja tekee S2-arviointityön yhdessä luokanopettajien kanssa.
Valmo-ryhmä hoitaa opetuksen ohella luokkatasotiimien ja johdon kanssa valmo-oppilaiden integraatiota yleisluokkiin sekä hoitaa oppilaat nivelvaiheen yli.
Lukuvuonna 2025-2026 pyrkimyksenämme on saada kielet yhä näkyvämmiksi Seminaarin koulussa. Meillä puhutaan äidinkielenä kymmeniä kieliä ja meillä opetetaan kuutta kieltä. Suunnittelimme viime vuonna kieliaiheisia aamunavauksia, joita jatkamme tänäkin vuonna. Käytäville suunnittelemme erikielisiä postereita ja portaikkoihin erikielisiä sanoja ja fraaseja. Saimme viime vuonna maailman kartan E-talon aulaan ja siihen merkit, mistä maista meillä on oppilaita.
OHJAAJATIIMI (Tiiminvetäjät Paulette Karvonen, Riikka Nikupaavo, Katariina Walli, Riina Lamminpää)
AP/IP TIIMI
Tiimiin kuuluu, Eija Kokko, Heli Lehtelä, Noora Omsha, Krista Hautala, Janika Mäkelä ja Salla Rippala
Tiiminvetäjä on Riina Lamminpää
Tavoitteet vuodelle 24-25,
5.9.2024
-Lisätään lasten toimintatuokioita joka päivään.
-Somesivujen parempi ylläpitäminen.
- Ryhmässä toimiminen ja kaveritaidot.
-Liikunnan lisääminen päiviin.
-Kuukausitiedote koteihin wilman kautta.
- Ohjaajien osallistaminen ja vastuun ottaminen toimintatuokioista