Hae

2.2 Lukuvuoden 2024-2025 tavoitteet, teemat ja toimenpiteet

Hämeenlinna
Ei kuntakohtaista sisältöä

Lukuvuoden 2024 - 2025 painopistealueet

Hämeenlinnan kaupungin strategiset tavoitteet vuonna 2024

 

Liikkuminen

1. Hämeenlinnalaisten 5. ja 8. luokkalaisten fyysinen kunto on Move-testien perusteella kansallisen keskiarvon yläpuolella 

2. Matalan kynnyksen liikuntaryhmiin osallistuneiden oppilaiden määrä ja oppilaista 30 % on osallistunut ryhmiin (liikuntalukkari ja harrastus ihan lähellä-ryhmät)

3. Liikuntavälitunnit on käytössä 80%:lla oppilaista.

Lukutaidon ja kielellisten valmiuksien vahvistaminen

1. 1.-9. luokkalaisten lukutaito on lukuseulan perusteella parempi kuin vuonna 2023   

2. 6. ja 9. vuosiluokkien äidinkielen taidot ovat valtakunnallisten kokeiden mukaan paremmat kuin vuonna 2023 

3. Ero suomen kielen taidossa on kaventunut suomi toisena kielenä- oppilaiden ja suomea äidinkielenään puhuvien oppilaiden välillä.  

4. Kirjasto tavoittaa vuoden aikana kaikki  luokat kirjaston lukutaitoa edistävässä ohjelmassa  mainituilta luokka-asteilta.

Lasten ja nuorten kasvavien tuen tarpeiden ennaltaehkäisy ja tuen tarpeisiin vastaaminen

1. Erityistä tukea tarvitsevien lasten määrä (varhaiskasvatus ja perusopetus)

2.  Tehostettua tukea saavien oppilaiden määrä (varhaiskasvatus ja perusopetus)

3.   Oppilaiden kokemus kiusaamisesta on vähentynyt vuodesta 2023

4. Perusopetuksen oppilaiden poissaolot ovat vähentyneet vuodesta 2023

5. Kaikki saavat perusopetuksen päättötodistuksen

6. Kaikki päättötodistuksen saaneet aloittavat toisen asteen koulutuksessa

Talouden tasapainotus

1. Sivistys- ja hyvinvointilautakunnan keventyminen edellisistä vuosista

2. Lapsimäärän vähentymisestä johtuva käyttömenojen sopeutus

 

Suunnitelmat

 

Keväällä 2024 päivitetään Suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä.

Lukuvuoden aikana laaditaan tai päivitetään seuraavat kaupunkitason suunnitelmat:  

Perusopetuksen yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelma

Valmiussuunnitelma

Tupakkatuotteiden ja muiden päihteiden käytön ehkäisemisen ja käyttöön puuttumisen toimintamalli 

 

 

 

 

 

 

Koulu
Ei lisäyksiä

LUKUVUOSI 2024-2025 

YKKÖSTIIMI (Tiiminvetäjä Rinja Lundberg)

1lk-tiimi  

1lk-tiimiin kuuluvat lukuvuonna 2024-2025: Outi Salovaara, Tanja Määttä, Päivi Suontausta, Merja Olkinuora, Janne Lemi, Kati Forsström, Marika Toppari, Mira Lakkonen.  Tiiminvetäjänä Rinja Lundberg. 

Tiimin tavoitteet ja toimintatavat: 

Ideoiden jakaminen 

  • Yhteinen Teams-kansio, johon materiaalia jaetaan. 

Oppilaiden ryhmäytyminen ja hyvät koululais- ja kaveritaidot 

  • Koululaisen taitoja harjoitellaan konkreettisesti joka päivä. Nostetaan vaatimustasoa pikkuhiljaa. 

  • Työskentelemme paljon ryhmissä sekä pareittain.  

  • Tilanteet keskustellaan oppilaiden kanssa ja pidetään huoli, että kaikki pääsevät mukaan leikkeihin (kaverivälkät).  

Keskitymme lukemiseen, kirjoittamiseen ja matematiikkaan.  

  • Erilaiset toimintatavat, toiminnallisuus ja pistetyöskentely. Päivittäiset lukuläksyt. Monipuoliset kirjoittamistehtävät. 

 

KAKKOSTIIMI (Tiiminvetäjä Reetta Heinonen)

2.lk tiimiin kuuluvat lv 2024-2025 Outi Pohjanvirta, Mari Orkola, Reetta Heinonen, Elisa Hiidensalo, Elisa Aro-Koivisto, Piia Mäkinen, Ilona Jogi, Kati Forsström, Janika Mäkelä, Janne Lemi ja  Eija Crozier.

Alkuopetuksessa yhteistyötä tehdään lisäksi S2-opettajan, laaja-alaisen erityisopettajan sekä resurssiopettajan kanssa.

TAVOITTEET JA TOIMINTATAVAT

Ideoiden jakaminen ja tiiminä toimiminen

  • Yhteinen drive-kansio, johon materiaalia voi jakaa.
  • Yhteiset palkit tai tunnit. 
  • Vähintään kerran kuukaudessa luokkatason yhteinen laulutuokio.
  • Keväällä toimintaa Lastentalon kakkosluokkalaisten kanssa.

Kaveritaidot

  • Harjoitellaan yhdessä toimimista parin kanssa ja erilaisissa ryhmissä.
  • Puututaan tehokkaasti erilaisiin oppilaiden välillä tapahtuviin tilanteisiin.
  • Tunnetaidot osana katsomusaineiden opetusta ja ylliä.

Koululaisen taidot

Perustaidot vahvoiksi - kohti itsenäisempää koululaista (valmistautuminen kolmannelle luokalle)

  • Matematiikassa vahvistetaan laskustrategioita ja muita matematiikan perustaitoja. 
    • Monipuoliset toimintatavat, matikkalaatikon välineet käytössä
  • Suomenkielessä vahvistetaan oikeinkirjoitusta ja lukutaitoa. 
    • Monipuoliset kirjoitustehtävät
    • Jokapäiväinen lukuläksy
    • Kirjoittaminen ja lukeminen huomioidaan myös muissa oppiaineissa
  • Ohjataan oppilaita ottamaan enemmän vastuuta omasta koulunkäynnistään.
    • Läksyistä ja koulutarvikkeista huolehtiminen
  • Harjoitellaan kokeisiin lukemista ja vastaamista
  • Vihkotyöskentely

 

Alkuopetuksessa perustaitoja harjoitellaan monipuolisissa oppimisympäristöissä liikkuen ja retkeillen lähiympäristössä.

Arvioimme toimintaamme jatkuvasti keskustelemalla asioista tiimipalaverissamme. Lisäksi arvioimme toimintaamme laajemmin syyslukukauden ja kevätlukukauden päätteeksi.

Kakkostiimin työtapoja lukutaidon kehittämiseksi

  • Päivittäinen lukuläksy
  • Opettaja lukee ääneen useita kertoja viikossa
  • Tukea erityisesti niille oppilaille, joilla sitä tulee vähemmän kotoa: esim. lukuläksyn kuuntelua koulussa, kirjastokirjojen lainaamista koulun kortilla, kodin kannustamista ja tukemista.
  • Kotien kannustamista omaan kirjastokorttiin
  • Säännölliset käynnit kirjastoautolla. Opitaan palauttamaan ja lainaamaan kirjoja. 
  • Kirjoja esillä luokassa ja sopivan tasoista luettavaa jokaiselle
  • Lukutunnit
  • Kirjoista ja lukemisesta juttelu
  • Lukupiirityöskentely
  • Lukudiplomitehtävät
  • Läsväskan (ruotsinkielinen lukudiplomi)
  • Kirjavinkkaus
  • Kirjastovierailut
  • Kirjojen lukeminen pareittain
  • Kirjojen lukeminen eri ikäisten kanssa, esim eskareiden ja kummien kanssa
  • Valmolla  käy lukumummi
  • Mahdollisuuksien mukaan kotikielisiin kirjoihin tutustumista lukuvuoden aikana
  • Lukutaidon huomiointi kaikessa koulutyössä
  • Lukuhaasteet

 

KOLMOSTIIMI (Tiiminvetäjä Anna Pirhonen)

Tiimin jäsenet: Ira Hänninen, Johanna Metsäpuu, Anna Pirhonen, Henna Juppo, Elina Salmela-Marttila, Riina Lamminpää ja Annukka Miettinen. 

Kolmosten tavoitteena lukuvuonna 2024-2025 on kaveritaitojen tukeminen. Myös minäpystyvyyden ja omien vahvuuksien tunnistaminen ovat lukuvuoden tavoitteitamme. Lisäksi tavoitteenamme on lisätä oppilaiden vastuunottoa omasta koulutyöstään ja ohjata oppilaita itsenäiseen koulunkäyntiin.  

Lukutaidon kehittäminen on kolmasluokkalaisille tärkeää. Edistämme lukutaitoa luokissa monipuolisesti erilaisin keinoin; lukudiplomit, lukutunnit, kirjastokäynnit, kirjavinkkaus, valinnaistunnit:lukutaito, monipuolinen tarjolla oleva lukumateriaali, lukuhaasteet ym. Myös kotien sitoutuminen lukutaidon vahvistamiseen on tärkeää. Kielitietoisuus korostuu monikulttuurisessa koulussamme päivittäin ja se on kouluarjessa kaikessa läsnä: puhuttu kieli, ilmeet, eleet, oppikirjat, oppimateriaali, kuvat, musiikki, taide. 

Osallistumme eri sidosryhmien tarjoamiin koulun ulkopuolisiin näytöksiin, näyttelyihin ja kulttuuritapahtumiin. Teemme luokittain retkiä lähiympäristön kulttuurikohteisiin, museoihin ja lähiliikuntapaikoille. Hyödynnämme monipuolisesti Seminaarin koulun keskeistä sijaintia, joka on lähellä monia mielenkiintoisia kohteita. Kolmoset osallistuvat Kulttuuripolun kuoroprojektiin.     

Tiimin jäsenet sitoutuvat yhteistyöhön, ideoiden ja materiaalien jakamiseen Teamsin ja muiden sähköisten alustojen kautta. Kolmostiimin tiedotus tapahtuu Wilman ja WA-ryhmän kautta.   

NELOSTIIMI (Tiiminvetäjä Anna-Leena)

Lukuvuoden painotukset: 

  • Uusien iPadien sujuva käyttö: iPadien monipuolinen hyödyntäminen opetuksessa ja oppimisessa sekä digimateriaalien ja -sovellusten hyödyntäminen. Vastuullisen käytön ja osaamismerkkien mukaisten taitojen harjoittelu. 

  • Äidinkielen ja matematiikan perustaitojen kehittäminen monipuolisten menetelmien avulla. Monipuolisen luku- ja kirjoitustaidon kehittäminen. 

  • Toteutamme mahdollisuuksien mukaan Seminaarin koulun globaalia luontokasvatussuunnitelmaa. 

  • Tunne- ja kaveritaitojen vahvistaminen ja ylläpitäminen. 

  • Valmon oppilaiden integroitumisen sujuvuus sekä yhteistyö r4-luokan kanssa: joustava yhteistyö arjessa, teemapäivissä ja luokkatason yhteisissä tapahtumissa 

Neljäsluokkalaisten opetusta suunnitellaan yhdessä koko tiimin voimin. Opetusta ja yhteisiä sisältöjä suunnitellaan torstaisin YS-aamuissa ja näitä kirjataan Teamsiin. Luokkien ja ryhmien välistä yhteistyötä toteutetaan säännöllisesti valinnaisaineissa, sekä yhteisissä tapahtumissa ja muissa projekteissa. Oppilaat on jaettu katsomusaineissa luokkarajat ylittäviin ryhmiin. Ruotsinkielinen 4R-luokka osallistuu valinnaisaineisiimme ja yhteisiin liikuntatapahtumiimme. 

Jokainen luokka tekee retkiä Hämeenlinnan ja lähiseudun alueella. Hyödynnämme lähiluonnon tarjoamia mahdollisuuksia retkeilyyn. Toteutamme Hämeenlinnan kaupungin kulttuuripolun taidemuseovierailun, sekä kirjaston tarjoaman opetustuokion kirjaston käytöstä. Toimintaa ja tavoitteiden toteutumista arvioimme tarkemmin syys- ja kevätlukukausien päättyessä. Lisäksi teemme jatkuvaa toiminnan ja kehitystyön arviointia arjessa ja tiimiaamujen yhteydessä. Kehitämme toimintaamme onnistumisten ja arvioinnin perusteella. 

 

VITOSTIIMI (Tiiminvetäjä Pekka Vuorenmaa)

 

KUTOSTIIMI (Tiiminvetäjä Paula Aalto)

KUUDENNEN VUOSILUOKAN TAVOITTEET

Teemme yhteistyötä luokkatason luokkien kesken sekä kummiluokkien kanssa. Lukujärjestyksessä katsomusaineen oppitunti on palkitettu. Kuudennella luokalla tutustutaan myös 3D-tulostamiseen sekä robotiikkaan. Lukuvuoden aikana toteutetaan oppiainerajat ylittävää opetusta ja keväällä vierailemme yrityskylässä, jonka ympärille kokoamme oppimiskokonaisuuden.

Kuudennen vuosiluokan tavoitteet tälle lukuvuodelle:

Kirjoitus- ja lukutaidon vahvistaminen: Tärkeä osa lukuvuotta on omistettu kirjoitus- ja lukutaidon parantamiselle. Oppilaat työskentelevät monipuolisesti tekstinymmärtämisen ja kirjoittamistaitojensa parissa. Tavoitteena on vahvistaa oppilaiden oikeinkirjoitustaitoa sekä työstää kirjoitusportfoliota.

Opiskelutaitojen vahvistaminen: Oppilaiden opiskelutaitojen vahvistaminen vastuullisuuden vahvistaminen kohti yläkoulua; organisointitaidot, muistiinpanojen teko, kotitehtävistä ja koulunkäynnistä huolehtiminen.

Vastuunkanto ja säännöt: Oppilaat harjoittelevat kunnioittamaan koulun sääntöjä ja osoittavat vastuunkantoa omista teoistaan. Tärkeää on ymmärtää, että omia sääntöjä ei voi asettaa. Tavoitteena on vahvistaa oppilaiden vastuullisuutta ja itsenäisyyttä, sillä he valmistautuvat siirtymään yläkouluun. Tämä sisältää omista teoistaan vastaamisen ja tavoitteiden asettamisen.

Itsenäisten töiden hoitaminen: Keskitytään omista koulutöistä huolehtimiseen. Oppilaat saavat mahdollisuuden tehdä projekteja ja esitelmiä itsenäisesti. Harjoitellaan huolehtimaan palautuspäivämääristä, mikä on tärkeä taito valmistautuessaan yläkouluun.

OPPILAIDEN ARVIOINTI

Kuudennen luokan arvioinnissa korostuu monipuolisuus sekä jatkuvan arvioinnin periaate. Arviointia toteutetaan summatiivisena sekä formatiivisena arviointia. Arviointi perustuu tavoitteisiin ja tavoitteet avataan oppilaille. Marras-helmikuun aikana käydään arviointikeskustelut. Lukuvuoden aikana keskitytään myös oppilaiden itse- ja vertaisarviointiin. Taito- ja taideaineissa portfoliot ovat toimineet merkittävänä osana arviointia. Oppilaat ovat keränneet töitään ja projektejaan portfolioiden avulla, mikä on mahdollistanut heille oman kehityksen seurannan ja oppimisen dokumentoinnin.

LUOKKATASOTIIMIN TAVOITTEET JA ARVIOINTI

Luokkatasotiimimme tavoitteena on kantaa yhdessä vastuuta oppilaista ja tukea toisiamme arjessa. Tiimimme tärkeimpiä arvoja ovat yhdessä tekeminen ja onnistuminen sekä sujuva arki, jossa jokainen viihtyy. Tämä heijastuu myös oppilaisiin. Tavoitteena on ohjata oppilaita itsenäisyyteen ja omista asioista huolehtimiseen. Kuudennen luokan tulisi valmistaa oppilaita yläkoulua varten. Lukuvuoden lopussa pidämme tiimin arviointipalaverin, jossa tarkastelemme tiimimme toimintaa.

 

H-TIIMI (Tiiminvetäjä Noora Paappanen)

Tiimin jäsenet: erityisluokanopettajat Elisa Aro-Koivisto, Johanna Metsäpuu, Noora Paappanen, Samuli Kangosjärvi, Katri Vainio ja Jenny Nuotio sekä näissä pienluokissa työskentelevät kouluohjaajat. Laaja-alaiset erityisopettajat Sanna Sarnesto ja Marika Toppari osallistuvat myös tarvittaessa H-tiimin palavereihin.

H-luokilla tarkoitetaan 10 oppilaan pienryhmiä. Näillä luokilla opiskelevat oppilaat kuuluvat erityisen tuen piiriin. Joillakin H-luokkien oppilaista on yksilöllistettyjä oppiaineita ja mahdollisesti pidennetty oppivelvollisuus, mutta iso osa oppilaista opiskelee yleisopetuksen tavoitteiden mukaisesti.  

H-luokista viisi toimii yhteisopettajuusluokkana yleisopetuksen ryhmän kanssa ja yksi luokka toimii omana pienryhmänään. H-luokkien oppilaiden valinnaisaineet, laaja-alaiset oppimiskokonaisuudet ja muut opetusjärjestelyt suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä luokkatasotiimien kanssa. H-luokkien oppilaat ovat mukana palkkitunneilla, valinnaisaineissa ja mahdollisuuksien mukaan taito- ja taideaineissa yleisopetuksen ryhmien kanssa. H-luokat ovat mukana yhteisissä tapahtumissa, juhlissa ja retkillä. Edellä mainitut asiat tarkentuvat luokkatasojen toimintakertomuksissa. 

Oppilaiden HOJKS-suunnitelma (henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma) tarkistetaan joka syksy lokakuun aikana ja arvioidaan keväällä. Arviointikeskustelut pidetään tammi-maaliskuun aikana. 

H-tiimin tavoitteena on kehittää yhteisopettajuutta ja sen moninaisia toteutustapoja. Tavoitteena on kehittää yhtenäisiä käytänteitä luokkastruktuuriin, haastaviin tilanteisiin sekä oppilaiden oppimisen pulmien tukemiseen. Tiimin tavoitteena on myös jakaa erilaista osaamista arjen haasteisiin sekä antaa kollegiaalista tukea haastavien tilanteiden ratkaisemiseen. H-tiimin toimintaa, tavoitteiden toteutumista ja yhteistyön onnistumista arvioidaan lukuvuoden lopussa. 

 

I/M-TIIMI (Tiiminvetäjä Stefan Salokannas)

Tiimin jäsenet: Maarit Ryyppö, Mervi Ekroos, Jenni Jokinen, Maria-Leena Hakamäki, Astri Painilainen, Laura Taipale ja Stefan Salokannas.

Koulussamme toimii seitsemän 6-8 oppilaan pienluokkaa. Luokkiemme oppilaat kuuluvat erityisen tuen piiriin ja pääsääntöisesti kaikilla on pidennetty oppivelvollisuus sekä yksilölliset tavoitteet oppimisessa. Oppilailla on HOJKS-suunnitelma (henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma) ja se tarkistetaan joka syksy sekä arvioidaan keväällä. 

I/M- luokkien tavoitteet 2024-2025:  

- Kehittää toiminnallista oppimista luokissamme. 

- Yhteistyön lisääminen yleisopetuksen luokkien kanssa. Yhteistyö voisi olla esim. osana monialaista kokonaisuutta, kaveriluokkatoimintaa, lukupiirejä eri luokkien väillä tai yhteistoiminnallisia pelitunteja. 

 

I/M- luokkien monialainen oppimiskokonaisuus on Elämisen taito –oppiainekokonaisuus. Tämä sisältää päivittäisten omatoimisuustaitojen harjoittelua, kuten ruokailun ja WC:ssä käyntien, sekä ohjatun vapaan itsenäisen toiminnan ja vuorovaikutustaitojen opettelua.  

Erilaiset retket, tutustumiskäynnit lähiympäristön kohteisiin ja osallistuminen koulun yleiseen yhteiseen toimintaan tukevat elämisen taito -oppiainekokonaisuuden sisältöä. 

 Elämisen taito -oppiainekokonaisuuden tunnit otetaan vaihdellen seuraavista oppiaineista: äidinkieli, matematiikka, ympäristöoppi, uskonto ja käsityö. Yhteensä oppiainekokonaisuutta on neljä-viisi tuntia/viikko. 

 

I/M -luokissa huomioimme lukutaitotyön lukuvuonna 2024-2025 seuraavasti: 

  • Lukutaito on luokissamme yksi päätavoitteista. Lukutaidon oppimisen apuna sekä rikastuttajana käytämme luokissamme myös vaihtoehtoisia kommunikointimenetelmiä. 

  • Kieli ei ole ainoastaan sanoja, vaan myös kuvia (kaikki oppilaat eivät opi lukemaan). Rohkaistaan vahvasti näitä oppilaita viestimään, tarinoimaan sekä kertomaan kuulumisiaan kuvin ja sanoin. 

  • Havainnollistaminen, konkretisoiminen ja merkityksien avaaminen on luokissamme päivittäin kielen tukena.  

  • Lisäämme vierailuja pääkirjastoon sekä kirjastoautolle. Pyrimme löytämään jokaiselle oppilaalle omaa taitotasoa vastaavia, mutta myös haastavia kirjoja, jotka kasvattaisivat oppilaan lukuintoa. 

  • Lukutaitotasosta riippumatta koitamme löytää jokaiselle oppilaalle uusia innostavia lukukokemuksia esim. oikeiden lukukoirien vierailut, lukuvierailut muissa luokissa sekä Luppakorva ipad- sovellus. 

  • Lisäämme tehostetusti tarinoiden lukemista oppilaille niin luokkien aikuisten(opettajat/ohjaajat) kuin äänikirjojen sekä erilaisten sovellustenkin toimesta.  

 

KIELITIIMI (Tiiminvetäjä Mira Lakkonen)

Kielitiimiin kuuluvat vieraitten kielten opettajat, valmo-opettajat ja ohjaajat sekä suomi toisena kielenä -opettajat ja ohjaaja. Kieli-ihmiset ovat yhteistyössä kaikkien henkilökunnan jäsenten kanssa ja kielitiimi toimii linkkinä kielten ja joken välillä. Kielitiimin sisällä tapaamme yleensä koko tiiminä, mutta tarpeen mukaan kokoonnumme pienempinä ryhminä ja vierailemme muissa tiimeissä. Tavoitteenamme on edistää yhteistyötä vieraiden kielten, suomi toisena kielenä -ryhmän ja valmo-ryhmän kanssa sekä parantaa informaation kulkua joka suuntaan. 

Vieraitten kielten opettajat järjestävät vuosittain A2-kielten maistiaiset, A2-kielivalinnat ja infon sekä englannin valtakunnalliset kokeet. He hoitavat myös kielten kirjojen tilauksen koko koululle ja kehittävät sitä.  

S2-ryhmä koordinoi koulun S2-oppilaiden erillisen S2-opetuksen ja tekee S2-arviointityön yhdessä luokanopettajien kanssa.  

Valmo-ryhmä hoitaa opetuksen ohella luokkatasotiimien ja johdon kanssa valmo-oppilaiden integraatiota yleisluokkiin sekä hoitaa oppilaat nivelvaiheen yli.  

Lukuvuonna 2024-2025 pyrkimyksenämme on lisäksi saada kielet näkyvämmiksi Seminaarin koulussa. Meillä puhutaan äidinkielenä kymmeniä kieliä ja meillä opetetaan kuutta kieltä. Suunnittelemme kieliaiheisia aamunavauksia, käytäville erikielisiä postereita ja portaikkoihin erikielisiä sanoja ja fraaseja. Haluaisimme myös lisätä maailman karttoja ja lippuja eri rakennuksiin. 

 

OHJAAJATIIMI (Tiiminvetäjät Paulette Karvonen, Riikka Nikupaavo, Katariina Walli, Riina Lamminpää)

 

KOULUTUSTIIMI 2024-2025

Tiina Nevala, Sanna Syrenius, Kaisa Määttä, Päivi Laakso, Katariina Walli, Minna Hjelt

Tiiminvetäjänä toimii Katariina Walli

 

TAVOITTEET

SISÄINEN KOULUTUS JA TYÖSSÄJAKSAMINEN

Sisäisen koulutuksen järjestämistä, tarpeen mukaan.

Luodaan uudenlainen toimintatapa, jolla järjestettäisiin opiskelijan ohjaus aikaa arkeen, jotta opiskelijoiden ohjaaminen olisi kevyempää ja helpompaa.

Ohjaajan perehdytyskansion päivittäminen ajantasaiseksi ja kouluohjaajien perehdytys pikaoppaan tietojen pitäminen ajan tasalla.

Järjestetään/ koordinoidaan käynti tai yhteistyötä Arjen kesyttämön kanssa.

Työssäjaksamisen tueksi pyrimme järjestämään ohjaajille yhteistä keskusteluaikaa/vertaistukea. (Työhyvinvointi)

LÄÄKEKOULUTUS

Selvitetään pistoskoulutuksen tilannetta ja tarvetta.

ULKOINEN KOULUTUS

Koulutuksien kartoittamista

Tavoitteena on mahdollistaa ohjaajien aktiivisempi kouluttautuminen. Pyrimme päivittämään koulutustarjontaa säännöllisesti ja pidämme ohjaajamme ajan tasalla koulutuksista.

 

AP/IP TIIMI

 

Tiimiin kuuluu, Eija Kokko, Heli Lehtelä, Noora Omsha, Krista Hautala, Janika Mäkelä ja Salla Rippala 

Tiiminvetäjä on Riina Lamminpää 

 

Tavoitteet vuodelle 24-25, 

5.9.2024

-Lisätään lasten toimintatuokioita joka päivään.  

-Somesivujen parempi ylläpitäminen. 

- Ryhmässä toimiminen ja kaveritaidot. 

-Liikunnan lisääminen päiviin. 

-Kuukausitiedote koteihin wilman kautta. 

- Ohjaajien osallistaminen ja vastuun ottaminen toimintatuokioista