Hae

2.1 Koulun pitkän aikavälin kehittämistavoitteet ajalle 2024-2025

Hämeenlinna
Ei kuntakohtaista sisältöä

Pitkän aikavälin tavoitteet

Lukutaito

Englanninkielinen opetus

Ruotsinkielinen kielikylpy

Kestävyysosaaminen

Painotukset

Lumakeskuksen kehittäminen

Koulu
Ei lisäyksiä

Kolme vuotta sitten aloitettu – luovuuteen ja rohkeuteen keskittynyt – kehityskaari on päättynyt viime kevätlukukauteen. Koronaepidemian vaikutus näkyi toiminnassamme lähes koko kolmivuotisen jakson ajan. Jouduimme tinkimään osasta tavoitteistamme, mutta toisaalta monessa asiassa, kuten esimerkiksi tieto- ja viestintätekniikan käytössä otettiin suuria askeleita eteenpäin. Kehittämisemme perustuu kaupunginstrategiassa määriteltyihin arvoihin ja päämääriin.  

lukuvuosi  

Kaupungin strategian tavoite 

välitavoite:  

arviointi:  

2022 – 2023  

Oppimisen ja hyvinvoinnin vah-vistaminen  

Digitaalinen toimintakulttuuri 

Kestävän elämäntavan opinpolku 

Oikeus oppia 1.0: Joustavan pienryhmätoiminnan jatkaminen Eteläisten koulussa ja toiminnan vakiinnuttaminen 

Oikeus oppia 2.0: Kieli, mieli ja lukeminen -mallin käyttöönotto ja kielellisten taitojen kehittymisen vahvistaminen sekä yhdenvertaisuus --> otetaan käyttöön koulullamme, Lukuvuodet-hanke 5.-6. luokilla 

Tasa-arvorahaa käytetään mm. Kouluohjaajan palkkaamiseen. 

Kerhot toimivat koululla (HIL ja Kerhoiloa-hanke) 

Digitaalinen toimintakulttuuri: OppilasAgentit toimivat ahkerasti ja digitaalisia työskentely- ja oppimistaitoja hyödynnetään laaja-alaisesti oppimisessa. (LUMA) 

TVT-strategia tunnetaan opettajien keskuudessa. 

Keväällä arviointipalave-rissa arvioidaan, mikä toimi ja mikä ei. Tämän pohjalta suunnitellaan seuraavan vuoden toimenpiteet.  

Asiakastyytyväi-syyskyselyn tulokset

Kouluterveys-kyselyn tulokset 

Opeka, Oppika, Ropeka 

2023-2024  

Edellä mainitut tavoitteet, joita täydennetään syksyllä uuden lukuvuoden alussa 

Kehitetään toimintakulttuuria edelleen: keskiössä lukutaidon ja kielellisten valmiuksien parantaminen ja osaamisen erojen tasaaminen (yhdenvertaisuus) 

Oppilasagenttitoiminta käynnistyy 

Oppilaiden hyvinvointi on parantunut. 

Opettajien kokemus omasta digiosaamista kasvanut 

Keväällä arviointipalaverissa arvioidaan, mikä toimi ja mikä ei. Tämän pohjalta suunnitellaan seuraavan vuoden toimenpiteet.  

2024-2025  

Edellä mainitut tavoitteet, joita täydennetään syksyllä uuden lukuvuoden alussa 

Oikeus oppia –hankkeet: hankkeiden myötä koulun toimintakulttuuri on muuttunut ja vakiintunut.  

Keväällä arviointipalaverissa arvioidaan kolmen vuoden kehitystyön tulokset.