Päivitetään
4.3 Monialaiset oppimiskokonaisuudet
4.3 Monialaiset oppimiskokonaisuudet ja teemaviikot
Teemaviikot
-
Hyvinvoinnin ja lukuilon viikko, vko 41
-
Lapsen oikeuksien viikko, vko 47
Lukuvuoden 2024 – 2025 monialainen teemaviikko:
Lapsen oikeuksien viikko vko 47
1. lk oppilaiden valinnaisuutta lisätään liikunnan ja kuvataiteen tunneilla. Joka aamu pidetään lyhyt aamunavaus.
2. lk oppilaiden valinnaisuutta lisätään liikunnan ja kuvataiteen tunneilla. Joka aamu pidetään lyhyt aamunavaus.
3-4 lk Viikon aikana käsitellään Unicefin lapsen oikeuksien materiaalia. Tehdään sekä 3.-4. lk tehtäviä että 5-6 lk pakopeli. Osallistumme lasten oikeuksien istuntoon.
5-6 lk Viikon aikana käsitellään Unicefin lapsen oikeuksien materiaalia. Tehdään 5-6 lk pakopeli. Osallistumme lasten oikeuksien istuntoon.
Kieliseinällä on näkyvissä lapsen oikeuksien materiaalit.
-
Laavuretki perjantaina 11.10.2024: 2x30min kävely, makkaranpaistoa, vapaata leikkiä
Arvionti:
-
Itsearviointi: Miten tämä viikko sujui? Opettajan johdolla perjantaina.
L1: Ajattelu ja oppimaan oppiminen
L2: Kulttuurinen osaaminen, vuorovaikutus ja ilmaisu
L3: Itsestä huolehtiminen ja arjentaidot
L4: Monilukutaito
L7: Osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen
Tavoitteet:
Oppilas ymmärtää omien tekojen vaikutuksen omaan ja toisten hyvinvointiin.
Oppilas saa myönteisiä kokemuksia ja ideoita hyvinvoinnin tukemiseen.
Sosiaalisen hyvinvoinnin vahvistuminen kouluyhteisössä.
Valinnaisaineiden osalta laaja-alaisen osaamisen osuus on kuvattu kohdassa 4.2.